Pirátský kolovrátek se po šesti letech znovu roztáčí. Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna byli natolik podivní, že další příchod šíleného kapitána Sparrowa už nikdo neočekával, pravděpodobně si ho nikdo ani nepřál. Pořád je tu ale většina chtivých diváku, která má piráty a vtipně nevtipné grimasy Johnnyho Deppa ráda a přispěla do disneyovské kasy slušnou částkou, takže mohl vzniknout další, mnohem nadupanější díl z této pravděpodobně nekonečné série (potitulková scéna).

Henry (Brenton Thwaites), syn Willa Turnera (Orlando Bloom), chce svého otce osvobodit ze služby na lodi Davyho Jonese (toho tam tentokrát nehledejte). To však zvládne jen pomocí Poseidonova trojzubce. Shodou okolností narazí na astroložku (horologistku) Carynu Smyth (Kayana Scodelario), která chce odhalit tajemství mapy od svého neznámého otce. A ta mapa vede, hádejte kam. Samozřejmě to není jen tak, ke všemu potřebují toho nejudatnějšího piráta z Karibiku. Nejsou však jediní, kteří chtějí najít Jacka Sparrow. Z hlubin oceánu totiž vyplouvá nemrtvý španělský kapitán Salazar (Javier Bardem) se svou strašlivou posádkou a jediné, co chce je zlikvidovat všechny piráty a především Sparrowa. A kdo jiný by mu ho mohl pomoct najít než kapitán Barbossa, který samozřejmě také pase po mocném trojzubci, s nímž by mohl ovládnout oceány. Aby toho nebylo málo, vloží se do toho i anglické námořnictvo. A pak už je to jen skákání sem a tam a hledání toho a toho.

Salazarova pomsta sází na nové, omlazené obsazení. Kayana Scodelario i Brenton Thwaites jsou možná krásní, ale nepředvádí tu nic převratného. To se nedá říct ani o vyčpělém Johnny Deppovi, který se snaží bavit stejně, jako v Prokletí černé perli, ale už to bohužel není ono, kapiš to? Javier Bardem je sice skvělý, ale postava Salazara oslní možná tak vlnícími se vlasy. Nejzajímavější je tak Geoffrey Rush a (zpívající) Paul McCartney. Toho prvního si na plátně užijete o pár minut déle.

Děj i postavy vás tedy ničím neohromí. To pravděpodobně ani není záměr těchto Pirátů, kterých se ujmuly čtyři chladné ruce norského režisérského dua. Espen Sandberg a Joachim Rønning nejsou na vlnách oceánu poprvé. V roce 2012 natočili historické drama nominované na cizojazyčného Oscara, Kon-Tiki. Takže teď mohli, s mnohem vyšším rozpočtem, dotáhnout technickou stránku k dokonalosti. Nekonečné efekty, digitálně omlazený Depp, akční bitvy, digitální atrakce za 400 milionů dolarů, to je Salazarova pomsta. Nejde tu o to, kdo s kým bojuje, jde tu o to, že se se prostě bojuje. Je to hloupé, ale je to hezké, není to napínavé, ale neunudí to.

Co se týče hudby, nic se nemění. Ani byste nepoznali, že ty noty nenapsal Badelt nebo Zimmer. Geoff Zanelli totiž nepřišel s ničím novým a jen variuje původní hudbu a dělá z ní epický podkres.

Pokud jste se tedy báli jít na nové Piráty, tak věřte, že ten nejhorší díl jste už viděli.

A nevěšte hlavy, že v úvodní scéně skoro nic nevidíte, barvy se časem objeví…

Inzerce