I v čase festivalových filmů je nutné zajít na nějakou tu popcornovou záležitost. Takže: je libo horor o záhadném muži, který vyvraždí ty, kteří znají nebo dokonce pomyslí na jeho jméno? Pokud vás nenalákáme na bubáka v kapuce, kterého doprovází ukrutně zlý a ukrutně digitální pes, tak se obávám, že už vás do kina nedostaneme.

Skryté zlo totiž funguje jako slepenec všemožných hororů a jejich klišé. Tři vysokoškoláci, dva nejlepší přátelé a jeden milenecký pár, se nastěhují do starého domu. Co se však nestane, jeden z nich probudí něco, co mělo být ukryto přede všemi a teď je to užírá zevnitř a nutí pozabíjet všechny své blízké. Jediné, co je může ochránit, je nemyslet a hlavně neříkat jméno Bye Bye Man. Jak prosté.

Bohužel to je tak vše, co film obsahuje. Námět sám o sobě zní celkem fajn, ale to, co se nakonec na plátně děje, je nuda. Tvůrci se sice snaží budovat ze začátku napětí a pokouší se nás dostat do záhadného příběhu, ale nic z toho nepůsobí přesvědčivě. Všechno ještě více podkopává onen Bye Bye Man, který si hraje na děsivého bubáka, ale nikdo mu to neuvěří. Strašidelnější je možná i Lord Voldemort, který zřejmě postavu bubáka inspiroval. O strašlivém psovi, který „žere“ jeho oběti ani nemluvím. O hlavních hrdinech se dozvíte v úvodu, kdo jsou a jaký mezi sebou mají vztah a tím to končí, takže to příběh taky nikam moc neposune. Samozřejmě jsou to průhledné postavy s jasnou motivací, ale herci se snaží.

Když jdete na horor, tak očekáváte buď to, že se budete bát a lekat, nebo že na vás potečou hektolitry krve. Bye Bye Man nepřináší ani jedno. O nějakých „lekačkách“ si můžete nechat jen zdát a krev je tu v podstatě tabu (když do někoho střelím, předpokládám, že nějaká ta krev poteče).

V podstatě si vystačíte s úvodem, kde je načrtnuta postava bubáka a s epickým koncem, který vlastně už očekáváte. Co si ale nemůžu odpustit, je závěrečná scéna „zjevení“ Bye Bye Mana, podkreslená zdařilou hudbou The Newton Brothers. Držím se však pouze termínu zdařilá. Atmosféře filmu bohužel až tak moc nepomáhá. Takže, neříkejte to a nemyslete na to.

Inzerce